neděle 24. února 2019

Kaštanový cheesecake

Kaštanový cheesecakeUpéct něco z kaštanů mě lákalo už hodně dávno, ale do teď jsem na ně nikde nenarazila. Tedy, abych byla přesná, kaštanové pyré popř. kandované kaštany se dají sehnat většinou ve zdravé výživě, jenže poměr množství versus cena mi přišla vysoká s ohledem na to, že jsem ani nevěděla, zda budu s výsledkem spokojená. Nyní jsem na mražené kaštanové pyré narazila překvapivě v Penny Marketu, takže jsem nelenila a hned ho pořídila.

Nejraději bych upekla nějaký dort, ale zatím jsem nenašla recept, který by se mi líbil, takže začínám zlehka cheesecakem. Kupované pyré má tu výhodu (nebo nevýhodu?), že je již slazené cukrem a ochucené rumem, takže výsledek je již do jisté míry dán. Většina receptů s kaštany obsahuje také čokoládu, já jsem ale bála, aby chuťově nepříliš výrazné kaštany čokoládu unesly, a tak jsem jí vynechala. Ve výsledku se to ale projevilo a nakonec jsem nesnědenou polovinu cheesecaku čokoládou potřela a tato verze nám chutnala více.

Korpus: (na formu o průměru 17,5 cm)
75 g máslových sušenek
50 g mletých mandlí
40 g másla

Náplň:
200 g kaštanového pyré
250 g mascarpone
30 g smetany ke šlehání
1 vejce L

Na dokončeni:
50 g hořké čokolády
25 g zakysané smetany

Sušenky si rozdrtíme na malé kousky a smícháme je s mandlemi a rozpuštěným máslem. Směs upěchujeme na dno dortové formy vyložené pečícím papírem. Dáme zapéct do trouby předehřáté na 175°C na 10 minut.

V míse smícháme rozmražené pyré s mascarpone a vejci na hladký krém, který nalijeme na předpečený korpus. Na dno trouby dáme nádobu s horkou vodou a cheesecake pečeme nejprve 15 minut na 175°C, poté teplotu snížíme na 125°C a pečeme dalších zhruba 45 minut. Správně upečený cheesecake se na středu ještě lehce třese. Cheesecake necháme vychladnout v pootevřené troubě.

Čokoládu si rozpustíme nad vodní lázní a smícháme jí se zakysanou smetanou. Polevu natřeme na povrch cheesecaku a necháme zatuhnout. (Cheesecake na obrázku je bez polevy viz vysvětlení výše)

Kaštanový cheesecake

Tipy:
Pokud Vám dobře netěsní dortová forma, postavte ji raději na menší plech nebo dno větší dortové formy, abyste předešli připalování másla, které může z formy během pečení vytékat. 

Žádné komentáře:

Okomentovat