pondělí 18. února 2019

Kakaovo-kokosové sušenky

Kakaovo-kokosové sušenky
Poslední dobou mám slabost pro skořicová esíčka, jenže po přečtení složení se mi vlastně už téměř žádné sušenky kupovat nechce a raději si je upeču sama. Jenže co se nestalo, dvakrát jsem se o esíčka pokusila a ani jeden z receptů nedopadl podle mých představ. První výtvor byl vyloženě nedobrý a ten druhý byl sice dobrý, ale okolo esíček prošel velkým obloukem. Tak trochu jsem nabyla dojmu, že každý recept na sušenky se skořicí se vydává za ten správný recept na esíčka. Naštěstí platí, že všechno zlé je pro něco dobré, takže jsem díky tomu narazila na recept na obdobu sušenek koka, který už naštěstí nebyl až tak úplně mimo. Samozřejmě, že kupované sušenky budou chutnat vždy trochu jinak, ale tady je ten rozdíl opravdu malý.

Ingredience: (na cca 40 sušenek)
120 g hladké mouky
110 g másla
50 g moučkového cukru
10 g vanilkového cukru
10 g kakaa
50 g strouhaného kokosu
3/4 lžičky jedlé sody

Do mísy si ke změklému máslu přidáme všechny ostatní suroviny a vypracujeme kompaktní těsto. Z těsta válíme malé kuličky, které klademe na plech vyložený pečícím papírem. Každou kuličky zploštíme vidličkou. Pečeme v troubě předehřáté na 175°C zhruba 10-12 minut. Upečené sušenky opatrně sundáme z plechu a necháme vychladnout.

Kakaovo-kokosové sušenky Koka

Tipy:
Množství vystačí zhruba na 1,5 plechu. Množství sušenek záleží na tom, jak velké budete vyvalovat kuličky. Během pečení kuličky lehce nabudou, takže mezi nimi nechávejte rozestupy, aby se nespekly dohromady.

Žádné komentáře:

Okomentovat