sobota 30. června 2018

Štafetky

Štafetky
Po upečení věnečků se žloutkovým krémem jsem musela řešit Nerudovskou otázku: Kam s ním? resp. s nimi. Řeč je o bílcích, které mi zbyly z přípravy krému. Naštěstí mi nalezení odpovědi netrvalo dlouho a vzpomněla jsem si, že je to už nějaký ten pátek, co jsem naposledy pekla štafetky. Ty jsou k využití bílků naprosto ideální. (Dalšími možnostmi jsou laskonky, makronky a nebo třeba dezert Pavlova (ten zde na blogu zatím nenajdete). Štafetky jsem dříve vůbec nejedla, ale jakmile jsem ochutnala domácí variantu, okamžitě u mě stouply na ceně. Příprava je až překvapivě rychlá, jen je potřeba si ji rozložit do několika částí.

Těsto: (na 12 ks)
3 bílky (cca 110 g)
80 g cukru moučka
40 g hladké mouky
30 g mletých lískových oříšků

Krém:
130 ml mléka
2 lžíce kukuřičného škrobu
1 žloutek
2 lžíce cukru
1 lžička instantní kávy
100 g másla

Poleva:
75 g čokolády na vaření
1 lžíce oleje

Bílky začneme šlehat a pomalu po částech přisypáváme cukr. Vyšleháme do na tuhý sníh a opatrně vmícháme mouku a oříšky. Vzniklé těsto přesuneme na plech o rozměrech 30 x 30 cm vyložený pečícím papírem a rozetřeme na tenkou vrstvu. Pečeme v troubě předehřáté na 160°C zhruba 15 minut. Těsto nesmí začít hnědnout, jinak by se lámalo.

Všechny suroviny na krém kromě másla si dáme do kastrolku a za stálého míchání svaříme na hustou kaši. Na základ krému položíme potravinářskou folii, aby se nevytvořil škraloup a dáme vystydnout. Máslo si vyšleháme a postupně k němu přišleháváme kávový základ.

Upečené těsto si sundáme z pečícího papíru a rozřízneme ho podélně na 2 poloviny. Každou část těsta potřeme polovinou krému a opatrně stočíme podélně do rolády. Dáme do lednice zhruba na hodinku zatuhnout. Poté krájíme ostrým nožem na menší kousky.

Nad vodní lázní si rozehřejeme čokoládu s olejem a každou štafetku do ní z obou stran namočíme. Necháme zatuhnout na pečícím papíře. Skladujeme v lednici.

Štafetky

Tipy:
Pokud byste chtěli štafetky ve formě řezů, pak stačí těsto na šířku rozříznout na 3 stejné pruhy, Dva pomažte krémem a položte na sebe. 

Žádné komentáře:

Okomentovat