neděle 1. ledna 2017

Crème brûlée

Créme bruleePřiznám se, že creme brulee úplně nepatří mezi mé oblíbené dezerty. Nicméně k Vánocům jsem dostala novou kuchařku zaměřenou právě na tento dezert, takže ho budu muset vzít asi na milost:-) První zkouška klasické vanilkové příchuti dopadla dobře, takže brzy bude repete.

Ingredience:
200 g smetany ke šlehání
150 ml mléka
50 g třtinového cukru
2 vejce
2 žloutky
vanilkový lusk
špetka skořice

Troubu si předehřejeme na 120°C a dáme do ní pekáč naplněný vodou, který bude sloužit jako vodní lázeň. Vejce a žloutky si prošleháme a přecedíme přes jemné sítko. Smetanu, mléko a cukr svaříme v hrnci a přidáme polovinu dužiny z vanilkového lusku a špetku skořice. Teplou smetanovou směs pomalu za stálého míchání (nikoliv šlehání) přiléváme k vejcím. 

Přelijeme do malých zapékacích mističek, které postavíme na pekáč naplněný vodou. Pečeme zhruba 40-60 minut, dokud krém trochu nezpevní. Krém necháme vychladit, díky čemuž hezky ztuhne.

Před podáváním krém posypeme třtinovým cukrem a pomocí flambovací pistole ho zkaramelizujeme.

Tipy: 
Počet porcí hodně záleží na velikosti použitých mističek, já mám hodně malé (průměr 6 cm a výška 3,5 cm) a směs mi vystačila na 10 takových. 
Podle receptu se krém měl péct 40 minut, mně ale přišel hodně řídký, takže jsem ho ve vypnuté troubě nechala ještě 20 minut dojít. Sice se mi zdál i potom hodně řídký, ale následný pobyt v lednici zajistil optimální konzistenci

Žádné komentáře:

Okomentovat