sobota 22. prosince 2018

Pražené ořechy v karamelu

Pražené ořechy v karameluVánoce jsou za dveřmi a já se musím přiznat, že jsem ještě neupekla ani jeden druh cukroví. Z cukroví toho už asi moc nedoženu, tak jsem se alespoň vrhla na výrobu jedlých dárků. Mimo již osvědčených jsem poprvé zkusila pražené ořechy v karamelu. Výroba je až překvapivě jednoduchá, ale jako každá práce s karamelem vyžaduje dostatek pozornosti, aby karamel nezhořkl. Na výrobu se dají použít veškeré druhy ořechů. Já jsem zkoušela vlašáky, protože těch jsem měla zrovna při ruce nejvíce:-)

Ingredience:
100 g ořechů
75 g cukru
50 g vody
1/2 lžičky skořice

Všechny ingredience dáme do pánve a za občasného míchání vaříme. Jakmile se začne voda odpařovat, směs začne být suchá a ořechy jsou obalené v cukru. Zintenzivníme míchání a ořechy obracíme, aby cukr karamelizoval rovnoměrně. Hotové ořechy přesuneme na pečící papír a snažíme se je pomocí vařečky co nejvíce rozdělit. Necháme vychladnout a skladujeme ve vzduchotěsné nádobě.

Tipy:
Pokud se obáváte, že by se Vám karamel připálil, můžete ořechy nechat "nedodělané" jen obalené v cukru (na fotce jsou to ty světlejší ořechy vzadu). Ořechy mají tendenci se rychle připalovat, proto ke konci mícháme opravdu intenzivně. V domácích podmínkách je téměř nemožné, aby zkaramelizoval všechen cukr rovnoměrmě. Zde platí, že méně je více a raději ořechy neopékejte příliš dlouho.

Žádné komentáře:

Okomentovat