středa 30. listopadu 2016

Kandovaná pomerančová kůra

Kandovaná pomerančová kůraPo delší době jsem u nás narazila na bio pomeranče, takže jsem se rozhodla, že na Vánoce opět obdaruji své blízké domácím pomerančovým likérem. Pomeranče jsem ale nevyužila všechny, takže jsem se rozhodla zbylou kůru zpracovat kandováním. O tom, jak jsem zpracovala pomerančovou dužinu, zase příště:-)

Ingredience:
2 chemicky neošetřené pomeranče
250 ml vody
200 g cukru
cukr na obalení

Pomeranče omyjeme a odřízneme vršek a spodek. Pomeranč nožem nařízneme na čtyři stejné části a pomeranč opatrně oloupeme, tak abychom získali 4 celistvé kousky kůry. Ty nakrájíme na tenké plátky a povaříme v hrnci 15 minut. Poté kůru slijeme, propláchneme a opět slijeme. Do hrnce dáme 250 ml vody a cukr a necháme na mírném stupni rozpustit. Do cukerného roztoku přidáme pomerančovou kůra a pozvolna vaříme 45 minut. Hotovou kůru necháme co nejvíce okapat a obalujeme ji v krupicovém cukru. Kůru rozmístíme na pečící papír a necháme ji jeden až dva dny zaschnout. Kůru uchováváme v suchu.

Tipy:
Na obalení se lépe hodí cukr krupice, který má oproti krystalu jemnější strukturu. Zbylý cukerný roztok můžete použit třeba na oslazení čaje.

Žádné komentáře:

Okomentovat