středa 5. listopadu 2014

Bezlepkový dýňový koláč

Po dlouhé době jsem vyzkoušela recept podle časopisu, i když nerada, protože s nimi mám spíše špatnou zkušenost. Receptů na dýňový koláč není ale zase tolik, takže jsem si nemohla moc vyskakovat. Výsledek nedopadl špatně, ale chyběla mi nějaká výraznější chuť, a to jsem přitom oproti původnímu rozpisu přidala poměrně hodně koření. Příště budu muset recept asi vylepšit ještě o hrozinky a určitě přidám i více koření.
 
bezlepkový dýňový koláčIngredience: (forma o průměru 23 cm)
400 g dýňového pyré (postup viz níže)
100 g másla
100 g cukru krupice
200 g mletých mandlí
2 vejce
1 lžička prášku do pečiva
1 lžička skořice
1 lžička perníkového koření
1/2 lžičky mletého kardamomu
1/2 lžičky mletého zázvoru

Dýni omyjeme, rozřízneme na půl a odstraníme vnitřní část se semínky. Očištěnou dýni nakrájíme na menší kousky a dáme péct do trouby vyhřáté na 180°C zhruba na 20-30 minut do změknutí. Po vychladnutí odřízneme slupku a dýni rozmělníme na kaši (vidličkou nebo mixerem).

Máslo si necháme změknout a vyšleháme spolu s cukrem do pěny. Vmícháme po jednom vajíčka a potom všechny ostatní ingredience. Vzniklé těsto přesuneme do vymazané a hrubou moukou vysypané formy. Pečeme ve vyhřáté troubě na 180°C asi 45 minut.

bezlepkový dýňový koláč

Žádné komentáře:

Okomentovat