sobota 11. května 2019

Kaštanový koláč Castagnaccio

Koláč z kaštanové moukyKvěten je zatím ve znamení zkoušení nových surovin. Do ruky se mi konečně dostala dlouho sháněná kaštanová mouka. Kaštanová mouka se vyznačuje nasládlou chutí, je přirozeně bezlepková a kaštany navíc nepatří mezi alergeny, takže samá pozitiva. Jako první jsem chtěla vyzkoušet tradiční italský koláč Castagnaccio. Jak se ukázalo, tak to není koláč úplně v pravém slova smyslu. Koláč není téměř sladký a pro mě byl také poměrně hutný. Navíc je ochucený snítky rozmarýnu a piniovými oříšky. Rozmarýn mám spojený spíše se slanými pokrmy a piniové oříšky mě překvapily svou výrazně borovicovou chutí. Tím se pro mě zvláštnost koláče ještě umocnila.  Není to tedy koláč pro každého a popravdě přiznávám, že mě osobně příliš neoslovil.

Ingredience: (na formu o průměru 17,5 cm)
125 g kaštanové mouky
270 ml vody
15 g olivového oleje
15 g medu
35 g rozinek
25 g piniových oříšků
snítka rozmarýnu

Kaštanovou mouku zalijeme vodou a promícháme. Rozinky necháme nabobtnat v horké vodě a poté slijeme. Olej, med a rozinky přidáme ke kaštanové směsi a promícháme. Těsto přemístíme do formy vyložené pečícím papírem a posypeme piniovými oříšky a kousky rozmarýnu. Koláč pečeme v troubě předehřáté na 190°C zhruba 30 minut, dokud nebude povrch popraskaný. Koláč můžeme podávat studený i teplý.
Kaštanový koláč Castagnaccio

Tipy:
Koláč můžete při podávání dosladit medem.



Žádné komentáře:

Okomentovat