úterý 7. března 2017

Panna cotta s mléčnou čokoládou

Panna cotta s mléčnou čokoládouPanna cotta patří k těm nejjednodušším dezertům. Má velikou výhodu v tom, že se dá jednoduše obměňovat a je rychlá na přípravu. A přesto (nebo právě proto?) jsem v ní nikdy moc zalíbení nenašla. Nicméně k Vánocům jsem dostala kuchařku zaměřenou na panna cottu, takže jsem musela vyzkoušet, alespoň nějaký ten recept, aby se na ní jen neprášilo:-) 

Vyzkoušená panna cotta s čokoládou mi přišla trošku tužší, ale přisuzuji to právě čokoládě. Chuťově byla ale dobrá a překvapilo mě, že ačkoliv byla s mléčnou čokoládou, tak nebyla přeslazená. 

Ingredience: (na 6 porcí)
200 g smetany ke šlehání
100 g mléka
200 g mléčné čokolády
80 g třtinového cukru
8 g mleté želatiny
špetka mleté skořice
špetka mletého kardamomu

Želatinu zalijeme trochou studené vody a necháme nabobtnat. Čokoládu si rozpustíme ve vodní lázni. V kastrolku si přivedeme k varu smetanu s mlékem a odstavíme. Postupně přimícháme cukr, koření a rozpuštěnou čokoládu. Nakonec vmícháme želatinu a mícháme, dokud se nerozpustí. Směs přelijeme do skleniček a dáme do lednice minimálně na 4 hodiny (ideálně přes noc) ztuhnout. 

Tipy:
Koření můžete vynechat, v chuti příliš cítit nebylo. Panna cottu můžete plnit do i do mističek nebo kelímků. Já jsem vyzkoušela silikonovou formu na polokoule.

Žádné komentáře:

Okomentovat