pondělí 13. března 2017

Jemný čokoládový chlebíček

Jemný čokoládový chlebíčekChtěla jsem si doma upéct chlebíček, který znám pod německým názvem Herrenkuchen. Opět jsem hledala a hledala, ale ten správný recept se mi najít nepodařilo. Možná to bude tím, že originální chlebíček je opravdu velmi sladký a já automaticky ve všech receptech množství cukru výrazně snižuji. Buď jak buď, můj výsledný chlebíček je krásně vláčný a s intenzivní chutí čokolády, takže jsem ho určitě nepekla naposledy. 
Množství je na klasickou chlebíčkovou formu. Já jsem pekla v menší jednorázové papírové formě, která je skvělá, pokud chcete upečený výtvor někomu darovat a navíc odpadá vymazávání formy. Zbytek těsta jsem upekla ve formě na muffiny.

Ingredience: (forma 28x12)
250 g másla
30 g kakaa
250 ml vody
200 g cukru
4vejce
400 g hladké mouky
200 g smetany ke šlehání
1 prášek do pečiva
150 g hořké čokolády

Poleva:

100 g hořké čokolády
100 g smetany ke šlehání

Vodu, máslo a kakao dáme do kastrolku a na mírném ohni přivedeme k varu. Odstavíme a necháme vychladnout. V míse krátce prošleháme vejce se smetanou a přidáme prosátou mouku s práškem do pečiva, cukr a promícháme. Nakonec vmícháme zchladlou čokoládovou směs a nasekanou hořkou čokoládu. Hladké těsto přelijeme do formy na chlebíček, kterou jsme si vymazali máslem a vysypali hrubou mouku. Pečeme v troubě předehřáté na 150°C zhruba 60 minut (dokud zapíchnutá špejle nevyjde suchá). Chlebíček necháme vychladnout a vyndáme z formy.

Na polevu přivedeme smetanu k varu a přelijeme jí čokoládu nasekanou na malé kousky. Vymícháme na hladkou směs a necháme chvíli vychladnout, aby směs trochu zhoustla a chlebíček polijeme. Uchováváme v chladu a před konzumací necháme odležet při pokojové teplotě.
Čokoládový Herrenkuchen
Tipy:
Těsto můžete péct také ve formě na muffiny. Poloviční dávka vystačí zhruba na 12 muffinů.

Žádné komentáře:

Okomentovat