neděle 15. května 2016

Laskonky s čokoládovým krémem

Laskonky s čokoládovým krémemDalší zákusek, který se dá snadno vyrobit v domácích podmínkách, jsou laskonky. Zatím jsem je zkoušela v kombinaci s čokoládovým a griliášovým (ten až někdy příště) krémem a obě verze jsou moc dobré. Opět se jedná o recept, ve kterém lze zužitkovat bílky. Mně vždy zbydou z přípravy žloutkového krému a takhle pro ně mám alespoň skvělé uplatnění.

Těsto: (na 50 minilaskonek)
3 bílky
120 g cukru krupice
70 g cukru moučka
100 g strouhaného kokosu

Krém:
150 ml mléka
40 g cukru
1/2 vanilkového pudinku
45 g hořké čokolády
120 g másla

Bílky si vyšleháme s cukrem krupice do tuhého sněhu, do kterého pak zamícháme cukr moučku a kokos. Na plech vyložený pečícím papírem nanášíme těsto v tenké vrstvě (asi 3-5 mm) do požadovaného tvaru. Sušíme v troubě předehřáté na 100°C zhruba hodinu. Upečené laskonky musí zůstat bílé a musí jít lehce sloupnout z papíru.

Z mléka, cukru a pudinku si uvaříme hustou kaši, kterou přikryjeme potravinářskou fólií a necháme zchladnout. Pak do kaše přimícháme rozpuštěnou čokoládu a nakonec hodně změklé máslo. (Pokud by se v krému utvořily hrudky, nahřejeme ho nad párou a řádně prošleháme.)

Laskonky naplníme krémem a případně dozdobíme rozpuštěnou čokoládou. Uchováváme v chladu a ve vzduchotěsné nádobě.

Tipy:
Těsto můžete nanášet pomocí cukrářského sáčku, roztírat lžičkou nebo můžete využít speciální formu na laskonky. Já jsem je původně nanášela cukrářským sáčkem, což mělo ovšem tu nevýhodu, že laskonky nebyly stejně vysoké a hůře se odhadla doba upečení. Nedávno jsem si tedy pořídila výše zmíněnou formu na minilaskonky, díky které se mi celý proces zjednodušil. Pokud ovšem neplánujete laskonky péct pravidelně, tak se obejdete i bez ní.

Žádné komentáře:

Okomentovat