neděle 19. února 2017

Čokoládová pěna

Čokoládová pěnaTato čokoládová pěna má podle mě dvě hlavní přednosti. Je odlehčená bílky, diky čemuž není tak hutná a zároveň neobsahuje šlehačku, takže je to i taková dietnější verze, pokud se to o čokoládě dá říkat:-) Pěna nemá úplně tuhou konzistenci, takže se podle mě lépe hodí k plnění do různých skleniček a pohárků a skvěle se doplňuje s různými druhy ovoce. Já jsem ji zkombinovala s mraženými malinami a doplnila cukrářskými piškoty, hodí se sle i banány, jahody nebo třeba borůvky.

Ingredience: (6-8 skleniček)
250 ml mléka
2 žloutky
175 g cukru
70 g škrobu
10 g másla
2 lžíce rumu
50 g kvalitní hořké čokolády
4 bílky
2 lžíce cukru
 
Nejprve si oddělíme žloutky od bílků. Škrob smícháme s trochou mléka, tak abychom neměli hrudky a odložíme na později. Mléko s cukrem zahřejeme a vmícháme do něj škrob. Směs za stálého míchání provaříme zhruba 2 minuty. Vzniklou kaši odstavíme z ohně a část opatrně vmícháme k vaječným žloutkům (čímž zabráníme následnému sražení). Žloutkovou směs vmícháme do kaše a na mírném ohni a za stálého míchání chvíli prohříváme (nevaříme). Krém odstavíme z ohně a postupně do něj vmícháme máslo, rum a rozpuštěnou hořkou čokoládu. 

V míse si ušleháme 4 bílky do tuhého sněhu. Čtvrtinu sněhu vmícháme do ještě teplého krému a postupně vmícháme i zbylý sníh. Krém plníme do skleniček a uchováváme v chladu.

Tipy:
Před syrovými tepelně neupravenými vejci mám velký respekt, proto používám sušené pasterované bílky. Samozřejmě lze použít i bílky z čerstvých vajec, pěnu pak spotřebujte co nejdříve.

Žádné komentáře:

Okomentovat