úterý 14. února 2017

Red velvet dortíky

Red velvet
Přiznám se, že svátek sv. Valentýna mi zatím nepřirostl k srdci. Je to vlastně stejný svátek jako jakýkoli jiný, jen pro mě nemá tu tradici, jako jiné "klasické" svátky, na které jsem zvyklá od mala. Každopádně jsou všechny svátky dobrou záminkou pro nějaké to pečení, takže jsem se rozhodla upéct valentýnské red velvet dortíky.

Red velvet korpus asi není potřeba představovat. Opravdu dostojí svému jménu a syrové těsto je krásně sametové hladké. Upečené těsto je pak trošku hutnější a krásně vláčné a tradičně se doplňuje krémem z krémového sýra. Já jsem tentokrát měla chuť na něco trošku jiného a zvolila jsem tvarohový krém s máslem, který je chuťově jemnější a méně výrazný. Na vykrojení dortíků jsem použila formičku ve tvaru srdce z Lidlu. Můžete ale samozřejmě vykrojit jakýkoliv jiný tvar nebo upéct klasický dort, (zhruba o průměru 18 cm) pak ale zdvojnásobte dobu pečení.

Těsto: (na 6 dortíků)
275 g hladké mouky
150 g cukru
120 g másla
2 vejce
240 ml podmáslí
15 g kakaa
1 lžička jedlé sody
1 lžička bílého vinného octa
1 lžička červeného barviva

Krém:
250 g tvarohu
125 g másla
100 g moučkového cukru
Máslo s cukrem si vyšleháme do pěny a po jednom zašleháme vejce. V míse smícháme prosátou mouku s kakaem a postupně ji střídavě s podmáslím vešleháváme do máslového základu. Když je těsto sametově hladké, vmícháme červenou barvu. Ve skleničce smícháme jedlou sodu s octem, směs začne hodně pěnit, což je v pořádku. Sodu s octem vmícháme do těsta, které přelijeme na velký plech vyložený pečícím papírem, ten můj měl rozměr 33x25 cm. Pečeme v troubě předehřáté na 175°C asi 20 minut, dokud zapíchnutá špejle nevyjde suchá a bez drobečků. Těsto necháme vychladnout a vykrájíme z něj srdíčka.

Tvaroh si vyšleháme s cukrem. V jiné míse vyšleháme změklé máslo a po troškách, aby se máslo nesrazilo, k němu přišleháváme tvaroh. Krém přendáme do cukrářského sáčku a naneseme ho na jeden korpus. Na něj položíme druhý kousek těsta a opět nastříkáme krém. Takto postupujeme se všemi dortíky. Povrch můžeme ozdobit rozdrobenými zbytky těsta.

Tipy:
Zbylé těsto a krém můžete navrstvit do skleniček a sníst jen tak. Pokud máte více času, můžete ze zbytků udělat dortová lízátka cakepops.

Žádné komentáře:

Okomentovat