sobota 5. listopadu 2016

Karamelový cheesecake

Karamelový cheesecake
Cheesecake se u mě v kuchyni poslední dobou dost zabydlel. Důvod je prostý, příprava v zásadě jakékoli příchuti je téměř bez práce a zároveň je to sázka na jistotu, že bude všem chutnat. Naposledy jsem vyzkoušela tuto karamelovou verzi. Tak trochu ale nevím, jak tento recept vyhodnotit. Výsledný cheesecake byl sám o sobě dobrý, ale chuťově mi moc karamelu podobný nepřišel. Základ totiž tvoří karamelizované salko, které mi popravdě ani vlastně moc karamel nepřipomíná. Chuťově nebylo ani moc výrazné a to jsem oproti původnímu receptu jeho množství o polovinu navýšila. Pokud Vám tedy nejde o výraznou karamelovou chuť a nechcete trávit v kuchyni mládí, pak je tento recept dobrou volbou. Já si na svůj "to do list" ale připisuji honbu za opravdu karamelovým cheesecakem.

Korpus (forma o průměru 17,5 cm)
100 g sušenek Lotus
40 g másla

Náplň:
200 g krémového sýra
300 g karamelizovaného salka
2 vejce

Sušenky si nadrtíme a smícháme je s rozpuštěným máslem. Směs upěchujeme na dno formy vyložené pečícím papírem a dáme zapéct do trouby předehřáté na 175°C zhruba na 10 minut. Poté vyndáme a teplotu trouby zvýšíme na 200°C a na dno trouby dáme nádobu s horkou vodou.

V míse smícháme všechny suroviny na náplň na hladkou směs a přelijeme ji na předpečený sušenkový základ. Pečeme v troubě 15 minut na 200°C, poté stáhneme na 125°C a pečeme dalších 45 minut. Správně upečený cheesecake se na středu ještě lehce třese. Cheesecake necháme vychladnout a až poté ho vyjmeme z formy.

Tipy:
Cheesecake můžete dozdobit nadrobenými sušenkami lotus.

1 komentář:

  1. Dobrý den, já mám vyzkoušeno mascarpone s karamelem doma připraveným. Je to dobré a karamelová chuť je výrazná.

    OdpovědětVymazat