neděle 20. listopadu 2016

Rumové perníčky s marcipánem

Ruměnky s marcipánemJako malá jsem zbožňovala perníčky zvané ruměnky. V obchodech jsem na ně dlouho nenarazila, takže jsem je také hodně dlouho neměla. Tento recept mi je připomněl, takže jsem byla zvědavá na výsledek. Perníčky jsou moc dobré, ale nebudu lhát, že jsou na mě až moc sladké. Příště bych je tedy možná vyzkoušela bez marcipánu.

Ingredience: (na cca 60 ks)
200 g hladké mouky
50 g cukru moučka
1 vejce
30 g másla
60 g medu
5 g kakaa
1/2 lžičky jedlé soudy
1/2 kypřícího prášku do perníku
1/2 lžičky koření do perníku
cca 100 g marcipánu

Na dokončení:
cca 300 g moučkového cukru
cca 100 ml rumu

Máslo a med si rozehřejeme a necháme trochu zchladnout. Přimícháme prosátou mouku s kakaem a všechny ostatní suroviny a vypracujeme hladké těsto, které necháme v chladu uležet alespoň hodinu. Těsto vyválíme na tloušťku 5 mm a vykrajujeme z něj kolečka o průměru 3 cm. Doprostřed kolečka vložíme kousek marcipánu, zabalíme ho a vytvarujeme kuličky. Perníčky vyskládáme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme v předehřáté troubě na 175°C zhruba 12 minut. Upečené perníčky necháme lehce zchladnout a poté je namáčíme v rumu a obalujeme v moučkovém cukru. Namáčení v rumu a obalení v cukru ještě jednou zopakujeme a perníčky necháme zaschnout.

Tipy:
Perníčky namáčejte v rumu až budou vlažné, první várku jsem namáčela, když byly perníčky ještě trošku teplé a v rumu se mi skoro rozmočily.

1 komentář:

  1. Díky za recept syn žije mimo Česko a chce abych mu koupila "Ruměnky"..Nevyrábí se...Tak upeču..Pa .Eva

    OdpovědětVymazat