úterý 19. července 2016

Tvarohový koláč (alá cheesecake) s meruňkovou omáčkou

Tvarohový koláč alá cheesecakeTento recept jsem dostala od kamarádky jako recept na cheesecake. Aniž bych chtěla někomu vnucovat své pojetí věci, tak zastávám názor, že pokud místo krémového sýra použiju v receptu tvaroh, tak to prostě už není cheesecake ale tvarohový koláč. Ono je to s tím cheesecakem vůbec takové složité. Někdo používá striktně jen sýr Philadelphia, jiný dává ricottu nebo mascarpone a jiný cokoliv, co ho napadne. Pro mě je nepostradatelnou ingrediencí krémový sýr, na značce mi nezáleží, nicméně nebudu zastírat, že Philadelphia se pohybuje zcela mimo mé cenové rozpětí. 

Teď už je jasné, jak to vidím já. a můžeme zpátky k tvarohovému koláči:-) Abych ho přeci jenom trochu odlišila od cheesecaku, tak jsem nepoužila klasické sušenkové těsto. Celkový výsledek mě moc překvapil především konzistencí. Koláč mi nepřišel tak hutný jako klasický cheesecake a tvaroh zůstal hezky šťavnatý. Takže za mě naprostá spokojenost.

Těsto: (forma o průměru 17,5 cm)
30 g másla
30 g moučkového cukru
120 g polohrubé mouky
1 vejce
1 lžíce kakaa

Náplň:
500 g tučného tvarohu
125 g zakysané smetany
150 g cukru krystal
2 vejce
20 g kukuřičného škrobu
špetka vanilky

Meruňková omáčka:
200 g meruněk
50 g cukru

Změklé máslo smícháme s cukrem a kakaem. Vmícháme vajíčko a nakonec mouku. Dno formy vyložíme pečícím papírem. Těsto rovnoměrně rozetřeme na dno a pečeme 10 minut v troubě předehřáté na 175°C.

Všechny suroviny na náplň smícháme v hladkou směs a nalijeme na předpečené těsto. Teplotu v troubě zvýšíme na 200°C a na dno trouby dáme nádobu s horkou vodou. Koláč pečeme 15 minut a poté snížíme teplotu na 120°C a pečeme dalších 45 minut. Upečený koláč by se měl na prostředku lehce třást.

Meruňky omyjeme, vypeckujeme a nakrájíme na menší kousky. Povaříme s cukrem do změknutí a propasírujeme přes sítko.

Žádné komentáře:

Okomentovat