neděle 14. února 2016

Kakaovo-kokosové řezy

Opět jsem se ve svém příspěvkování dostala do skluzu a můj osobní závazek publikovat 4 příspěvky měsíčně je ten tam. Tentokrát jsem v tom tak trochu nevinně, i když...Prostě mě teď dost zlobí můj stařeček notebook a nechce se mu spouštět. Párkrát se mi to už dříve stalo, ale vždy nejpozději druhý den se vzpamatoval. Tentokrát se to podařilo až po několika dnech a poté se jeho nechuť se mnou spolupracovat opakovala. Teď se nachvíli vzpamatoval, takže tu tedy máme další příspěvek na užasné kakaovo-kokosové řezy. Je to osvědčená klasika, která se vždycky setkala s úspěchem. O nějaké náročnosti na přípravu nemůže být také řeč, takže podle mě je to ideální recept do sbírky:-)
 
Kakaovo-kokosová buchtaTěsto:
60 g slazeného kondenzovaného mléka
20 g kakaa
130 ml vody
1 vejce
100 g másla
100 g polohrubé mouky
75 g hladké mouky
½ prášku do pečiva
 
Kokosová vrstva:
100 g kokosu
300 g slazeného kondenzovaného mléka (tj. zbytek plechovky)
100 ml vody
15 g škrobu
 
Do kastrolku si dáme vodu, kondenzované mléko, kakao a máslo a necháme převařit. Směs necháme vychladnout, vmícháme vejce a nakonec prosátou mouku s práškem do pečiva. Vznikne nám elastické těsto hustší konzistence. Dvě třetiny těsta si rozmístíme na dno formy vyložené papírem. Ve 100 ml vody si rozmícháme škrob, přidáme zbytek kondenzovaného mléka a kokos a promícháme. Kokosovou směs vlijeme na těsto. Ze zbytku těsta odebíráme malé kousky a dáváme je na kokosovou vrstvu. Pečeme v troubě předehřáté na 170°C asi 30 minut.
 
Tipy:
Těsto rozetřete dobře až ke krajům, jinak hrozí, že kokosová vrstva podteče pod těsto.

Žádné komentáře:

Okomentovat