sobota 5. května 2018

Karamelovo-banánový koláč „Banoffee pie“

Karamelovo-banánový koláč „Banoffee pie“Ačkoliv je tento koláč na přípravu strašně jednoduchý, tak mi dal nebývale zabrat. Při prvním pokusu se mi hodně drolilo těsto, takže se mi nepodařilo udělat moc hezké fotky. Napříště jsem proto místo sušenkového použila křehké těsto, které nebylo úplně špatné, ale přeci jenom bylo trošku tvrdší než by mi vyhovovalo. Hlavním zádrhelem bylo ale opět focení. Koláč jsem si dala na svůj nový podnos, který jsem si s nadšením koupila, protože neměl zvýšený okraj, který mi vždy komplikuje servírování. No a když jsem koláč na podnosu přenášela, tak jsem ho trošku nahnula a celý koláč mi sjel rovnou na zem. Po tomto fiasku jsem se zařekla, že třetí pokus bude poslední a buď z něj bude příspěvek nebo ne. Výsledek je zde:-)

Samotný koláč je opravdu velice rychlý na přípravu. Některé recepty navíc využívají na náplň pouze karamelizované kondenzované mléko, které přípravu sice ještě urychlí, ale za mě to s ním chuťově není ono. Koláč je celkově velice sladký a hutný, takže ho stačí opravdu kousek. Jedinou jeho nevýhodu vidím v tom, že jakmile ho nakrojíte, karamelová náplň začne lehce vytékat, takže není vhodný k dlouhému skladování resp. po čase už koláč není příliš vzhledný.

Těsto: (forma o průměru 26 cm)
200 g máslových sušenek
100 g másla

Náplň:
75 g másla
75 g třtinového cukru
1 slazené kondenzované mléko

Dokončení:
3 banány
250 ml smetany ke šlehání

Sušenky rozdrtíme ve foodprocessoru na drobečky a smícháme je s rozpuštěným máslem. Těsto přesypeme do koláčové formy a pomocí rovného dna skleničky přitlačujeme směrem od středu k okrajům, aby bylo rovnoměrně rozprostřené po celé formě včetně okrajů. Těsto dáme zapéct do předehřáté trouby na 175°C zhruba na 10 minut.

Do větší pánve si dáme máslo spolu s třtinovým cukrem. Za stálého míchání vaříme na mírném ohni, dokud se cukr nerozpustí. Poté postupně přiléváme mléko. Krátce povaříme (max.1-2 minuty), aby vznikla jednolitá směs. Případný nerozpuštěný karamel přecedíme přes sítko. Karamelovou směs přelijeme na předpečený korpus a necháme vychladnout.

Koláč poklademe kolečky banánu, překryjeme vyšlehanou smetanou a  podáváme.

Karamelovo-banánový koláč „Banoffee pie“

Tipy:
Pokud budete náplň s kondenzovaným mlékem příliš dlouho vařit, bude po vychladnutí příliš žvýkavá. Dozdobit můžeme koláč karamelem a rozpuštěnou čokoládou.

Žádné komentáře:

Okomentovat