neděle 27. září 2015

Křehký jablečný koláč

Jablečný koláčNevím jak vy, ale já mám podzim neodmyslitelně spojený s jablky. Letošní úroda jablek je sice poměrně chudá, ale pár jablek na tento křehký koláč se naštěstí našlo. Recept jsem kdysi našla v Albert magazínu a jako jeden z mála jsem ho v podstatě vůbec nemusela upravovat. Pro mě jakožto absolutní milovnici křehkého drobenkového těsta je tento koláč tím nejlepším, co lze z jablek upéct. Jednoduchá kombinace máslového těsta s jablky a skořicí je prostě dokonalá. Jen o něm píšu a hned bych si ho dala znovu.

Těsto: (forma o průměru 23 cm)
225 g másla
260 g polohrubé mouky
150 g třtinového cukru
1 lžička skořice

Náplň:
1-1,5 kg jablek
2 lžíce citronové šťávy
1 lžička skořice

Máslo si nakrájíme na menší kousky a spolu s ostatními surovinami pomocí prstů vytvoříme těsto o konzistenci drobenky. Dvě třetiny těsta natlačíme na dno a boky dortové formy vyložené pečícím papírem zbytek necháme na dokončení.

Jablka si oloupeme a nakrájíme na tenké plátky a promícháme s citronovou šťávou a skořicí. Směs naklademe na těsto a posypeme zbylou drobenkou. Pečeme v předehřáté troubě na 180°C zhruba hodinu. 

Drobenkový jablečný koláč

Tipy:
Pokud používáte rozevírací dortovou formu, dejte jí do trouby raději na plechu. Máslo má tendenci během pečení spodem vytékat a je rozhodně pohodlnější mýt 1 plech než celou troubu:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat