pondělí 3. dubna 2017

Jahodové crème brûlée

Jahodové crème brûléePřiznám se, že k jahodovému crème brûlée jsem byla od začátku dost skeptická. Myslela jsem, že tam jahody téměř nebudou cítit a bude to vlastně jen obarvené klasické crème brûlée. Z omylu mě vyvedlo hned pootevření trouby po upečení, kdy mě přes noc praštila příjemná vůně jahod. Ani jsem nečekala až crème brûlée vystydne a hned jsem ochutnala i bez zkaramelizovaného cukru. Při prvním soustu jsem se vrátila do dětských let, kdy nám babička vařila krupicovou kaši a místo kakaa nám na ni dávala domácí jahodový kompot. Tuhle kombinaci jsem milovala a tady jsem jí opět našla (samozřejmě v sofistikovanějším podání). Za mě tedy obrovská spokojenost. Vychlazené crème brûlée mi přišlo trošku méně výrazné, ale přesto velmi dobré.

Ingredience:
150 g smetany ke šlehání
150 ml mléka
100 g třtinového cukru
200 g jahod
2 vejce
2 žloutky

Očištěné jahody rozmixujeme a přepasírujeme přes sítko, abychom odstranili semínka. Výsledného pyré by mělo mít zhruba 150 gramů. Smetanu s mlékem a cukrem si svaříme, aby se rozpustil cukr. Vejce se žloutky si prošleháme a přecedíme přes sítko, čímž odstraníme nerozšlehaný bílek. Horkou smetanu pomalu za stálého míchání přiléváme k vaječné směsi a nakonec vmícháme jahody. Směs přelijeme do zapékacích mističek a dáme na plech. Do plechu nalijeme horkou vodu, tak aby byli mističky zhruba z poloviny ponořené a pečeme v troubě předehřáté na 120°C zhruba 40 minut (hotové by se mělo na středu lehce třást.). Crème brûlée necháme vychladit, díky čemuž hezky ztuhne. Před podáváním posypeme cukrem a opálíme ho flambovací pistolí, aby cukr zkaramelizoval a vytvořil na povrchu typickou krustu.

Tipy:
Pokud nemáte opalovací pistoli nevadí, tato jahodová verze je výborná i bez cukrové krustičky na povrchu.
Počet porcí hodně záleží na velikosti použitých mističek, já mám hodně malé (průměr 6 cm a výška 3,5 cm) a směs mi vystačila na 10 takových. 


Žádné komentáře:

Okomentovat