neděle 15. ledna 2017

Perníková bábovka s brusinkami

Perníková bábovka s brusinkamiVětšinový základ tohoto receptu pochází z úžasného blogu vikendovepeceni.cz. Na tento blog jsem narazila před pár měsíci a před jeho autorkou smekám. Recepty i fotky jsou zde skvělé, takže určitě doporučuji.

Recept jsem si malinko upravila, protože se mi nepodařilo sehnat všechny suroviny a naopak jsem doplnila o cukrovou polevu, kterou ovšem můžete klidně vynechat. Záleží, jak moc si chcete osladit život:-) Množství surovin vystačí na jednu bábovku. Já jsem místo ní upekla mini bábovičky, abych trochu oprášila formu, kterou jsem si na ně kdysi koupila a zatím téměř nepoužila.

Ingredience:
(1 bábovka/40 mini báboviček)
270 g hladké mouky
170 g třtinového cukru
2 vejce
125 g másla
100 ml smetany
150 ml mléka
50 g sušených brusinek
1 lžička prášku do pečiva
1,5 polévkové lžíce perníkového koření

Poleva:
250 g cukru moučka 
4 polévkové lžíce vody

Vejce si vyšleháme s cukrem do nadýchané pěny. Máslo si rozpustíme a smícháme se smetanou a mlékem. Přidáme do vaječné pěny a opatrně promícháme. Dále přidáme prosátou mouku s práškem do pečiva a kořením a promícháme. Nakonec vmícháme brusinky. Pečící formu si vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou. Těsto přemístíme do formy a dáme péct do trouby vyhřáté na 180°C. Pečeme zhruba 50 minut, dokud zapíchnutá špejle nevyjde čistá. Bábovku necháme lehce vychladnout a poté ji opatrně vyklopíme.

Na polevu si prosijeme cukr a smícháme ho s horkou vodou. Vymícháme hladkou směs, kterou přelijeme na bábovku. Necháme na vzduchu zaschnout.

Tipy:
Pokud bude poleva příliš hustá, zkuste ji pár sekund nahřát v mikrovlnné troubě. Část vody v polevě můžete nahradit rumem nebo citronovou šťávou.

Žádné komentáře:

Okomentovat